Kolarbyn

Den här helgen har vi tillbringat i skogen, närmare bestämt i Skinnskatteberg.
Där finns Kolarbyn , Sveriges primitivaste vandrarhem. Vi har fått en naturupplevelse
utöver det vanliga. Maten tillagades över öppen eld - som förr i tiden på Hedenhös tid.


Sol eller regn, det spelar ingen roll - man lagar maten ute. Angus och Urax
kunde vara fria i skogan den mesta tiden.



Vid Skärsjön fanns en flytbastu och stockar att sitta på. Urax fick vara kopplad
så att vi skulle slipppa simma ut och hämta honom i det kalla vattnet.



Min son Tom leker tittut med Angus - undrar vem som har roligast :O))


 
Leif och min son Jan har kontroll på juvelerna som fått syn på en häst.



Kolarbyn bjöd på fri tillgång på källvatten som fanns att hämta 300m in
i skogen. Vi hade tack och lov min syster Leena som guid.



Vi hittade vättarnas tillhåll - hur gulligt som helst, men tyvärr skrämde nog hundarna vättarna, så
vi fick inte träffa dom den här gången :-(  


Så här skönt kan det vara att rulla sig i blåbärsris - men skyll sig själv.....
det kommer att bli duschen igen :O) :O)

Kommentarer
Postat av: Annika, din systerdotter :)

Vilka fina bilder du tog i helgen :). Jag har några jag kan maila dig oxå. Bra blogg. Den här ska jag börja följa. Kram Annika

2009-08-17 @ 22:40:51
Postat av: molle

Tjusiga bilder! Kul att du förevigat dem. Blir det månne någon eller några fester i er familj i höst??



MOLLE

2009-08-22 @ 17:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0