GrisOlle

Historien om Olle - För er som inte vet kan jag berätta att min älskade
make Leif vägra de låta mig köpa en hund, inte heller var någon katt
välkommen hemma hos oss. Jag som nästan alltid haft någon form av
djur omkring mig försökte tjata, lirka och med olika medel övertala mannen
i mitt liv om behovet av ett husdjur - men icke sa nicke. Ingen hund, ingen
katt :-( En morgon, efter att Leif jobbat natt, väkte jag honom lite försiktigt
och berättade att jag skulle åka till Uppsala för att titta på en liten minigris -
Ja, gör det du.... Det tolkade jag som ett godkännande :o) Så när jag kom
hem från Uppsala hade jag med mig en liten minigris i en låda :O))

Det här var våran OLLE. Otroligt social, rumsren på några dagar, åt det
som bjöds. Om han blev sugen på något extra gick han en runda bland
grannarna i området och fick lite godsaker:-)) Så kan det gå om man
svarar lite luddigt när man är trött.... Sen har det bara rullat på med både
katter och hundar av olika slag. Men nu är till och med Leif helt fast i
Mastiff-träsket - få se hur lång tid det tar att få ihop min flock på 7 Mastiffer......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0