Nedräknad

Inte alla dagar är dagar som man önskar sig. Jag som "hönsmamma"
har det inte lätt alla gånger. Våran underbara Urax tillhör hundsorten
ALLÄTARE och då menar jag verkligen att ALLT går in genom ena
ändan och förhoppningsvis kommer ALLT ut genom den andra änden..
Han äter kottar - helst tallkottar, pinnar, leksaker, stenar har han gått
ifrån något, lecakulor, blommor, pluss annat smått och gott som han kan hitta.

Så fort någon av mina små juveler inte är helt på topp - ja gissa hur en
hönsmamma reagerar :-( Veterinären omg....
Urax har kräkts i några dagar, så jag blev såklart livrädd att något kunnat
fastna i magen. Nu känner dom ju mig på kliniken (min sparbössa sägs det).
Urax tycker inte om att bli fasthållen - vi var 4 personer idag när vi tog en
röntgen på honom. Han fick faktiskt lite lugnande för att dom skulle kunna
kolla igenom honom ordentligt. Glädjande nyheter INGET har fastnat :O)


Det har varit en tuff dag :-( Men bara man får ligga nära storebror :o)




Så här ser en helt utslagen Mastiff ut, men han är snart pigg igen :o))



Angus sympatiserar med lillebror - han har inte fått lugnande idag
även fast det ser så ut :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0